<< Augusztus >>
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Következő előadások:
A csengő
A telefon
PARASZTBECSÜLET
 
Nagy sikerrel debütált Violettaként a Bolsoj vezető szopránja

Hosszú vastapssal ünnepelte a közönség a december 11-i Traviata főszereplőjeként Budapesten debütáló Venera Gimadievát, valamint partnereit, Brickner Szabolcsot és Kálmándi Mihályt. Az ifjú orosz szoprán, aki már énekelt hazánkban, és különösen kedveli a magyar ételeket, 16-án, vasárnap még látható lesz a lírai szépségű Verdi műben. Interjú. 


Hogyan választotta az éneklést hivatásának?

Mindig is nagyon érdekelt a zene, az énekesi tanulmányaimat pedig 11 évesen kezdtem meg. Először szülővárosomban, Kazányban kórusvezénylés szakra jártam, majd Szentpétervárott már énekesként tanultam.

Pályáját a világhírű moszkvai Bolsoj Színházban kezdhette, milyen lehetőségeket és kihívásokat jelent ez egy induló, fiatal művésznek?

Szerencsére nem sok nehézséggel találkoztam. Persze rövid idő alatt sok zenét kellett megismernem, és fel kellett nőnöm a társulat színvonalához, de ez a többi kollégám számára is természetes feladat. Nagy szerencsémre bekerültem a Bolsoj Fiatal Művészek Programjába, így kaptam az első főszerepeimet a Hópelyhecskében és Semaha királynőként Az aranykakasban. Az ügynökömet is ekkor ismertem meg.

Violetta szerepe igen összetett, mennyire érzi közel magához a hősnő alakját, mire kell odafigyelni a szerep megformálásakor?

Nem állítanám, hogy a Violetta figurája nagyon közel állna hozzám, de mindenképpen egyedi a szerep abban a tekintetben, hogy milyen széles érzelmi skálán mozog. Ez nagyon szokatlan volt még abban az időben, amikor Verdi ezt az operát írta. Violetta nagyon megfontolt személyiség, és ez valóban vonzó tulajdonság a számomra. Technikailag, hangilag viszont nagy kihívás a szerep. Nagyon igénybe veszi az embert, mert végig kell énekelni az egész elődast egészen az elejétől a legeslegvéégéig. Mindezeken felül sok hangszínt és árnyalatot is megkíván egy jó produkció.

Verdi mellett Donizetti, Puccini, Rimszkij-Korszakov és Britten művei is szerepelnek a repertoárján, milyen szempontok szerint választja meg a szerepeit?

Általában a megérzéseimre hallgatok, hogy elvállalhatok-e egy új szerepet, és ebből nem is szokott probléma lenni. Technikai szempontból természetesen az a fő, hogy a hangfekvésembe is illeszkedjen. A jövőben ki szeretnék próbálni olyan szerepeket is, amelyek nagyon különböznek azoktól, mint amiket eddig énekeltem, és amelyek a személyiségemtől is elütnek - ezek között lehetnek akár komika szerepek is.

Most debütál ugyan a Magyar Állami Operaházban, de nem először lép már fel Magyarországon, milyen élményeket szerzett korábban? 

Igen, 2010-ben elkísérhettem az ünnepelt basszistát, Jevgenyij Nyesztyerenkót a Miskolci Nemzetközi Operafesztiválra, és nagyon sokat jelentett számomra az a meleg fogadtatás, amiben akkor a közönség részesített minket. A magyar ételek is nagyon megtetszettek, úgyhogy ezért is örülök, hogy ismét visszatérhetek önökhöz..

Az idei évadban milyen meghívásoknak tesz még eleget, milyen tervei vannak a jövőre nézve?

Jelenleg Bellini Az alvajárójában Amina szerepére készülök, amit 2013 nyarán a Bolsoj Színházban fogunk bemutatni. Két ugyancsak fontos debütálásom lesz Violettaként az angliai Glyndeborne Operafesztiválon és a londoni Covent Gardenben. Emellett több időt szeretnék szentelni új szerepek elsajátításának, különösen a belcanto operairodalmon belül.