Tovább a tartalomhoz

Az Opera intézményi partnereinek sorába – a TV2 és a Herend Porcelánmanufaktúra Zrt. mellé – a K&H Bankcsoport és a BMW Group Magyarország csatlakozott. A felek a Magyar Állami Operaházban február 10-én ünnepélyes keretek között írták alá megállapodásaikat.


A K&H, mint az előadóművészet elkötelezett pártolója, a szektorban kizárólagos együttműködő partnere lesz a Magyar Állami Operaháznak. „A K&H egyik kiemelt stratégia közösségi szerepvállalási területe az előadóművészet, így az Operaházzal való együttműködésünkkel is szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a jelen és a jövő társadalma teljes életet élhessen. Az előadóművészet elkötelezett pártolójaként népszerűsíteni kívánjuk az Operaház nemcsak hazai, hanem európai szinten is kiemelkedő művészeti tevékenységét, több közös operatív program keretében. Ezek részeként például, felkarolva a társadalom hátrányos helyzetű rétegeit, s köztük is kiemelten a gyermekeket, minél többüknek szeretnénk lehetőséget biztosítani, hogy részesedjenek a Magyar Állami Operaház nyújtotta kiemelkedő művészeti élményben, s egyben Magyarország egyik büszkeségében, így számos iskolai osztály operaházi látogatását tervezzük.” – mondta Hendrik Scheerlinck, a K&H Bankcsoport vezérigazgatója az együttműködés aláírásakor.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Opera intézményi stratégiai partnereként a BMW Group a kultúra iránt újabb elkötelezettséget vállal Magyarországon. Kizárólagos autóipari partnerként külön öröm és büszkeség, hogy az ország egyik legnívósabb kulturális intézménye a BMW mellett tette le voksát. A BMW Art&Culture (Művészet és Kultúra) programja az elmúlt negyven évben száznál is több kulturális partneri viszonyt épített ki és ápol világszerte. A vállalatcsoport eme elkötelezettségének középpontjában a modern és kortárs művészeti irányzatok, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet, a formatervezés és a fotózás állnak. 

Az Opera művészeti és kulturális tevékenysége példaértékű, melyre nemcsak Magyarországon, de a világ bármely pontján büszkeséggel tekint a szakma és az együttműködő partner egyaránt. 


A BMW számára kiemelten fontos a hosszú távú fenntarthatóság üzenete, a jövő generációjának megőrzött értékek és környezet, melyhez kiválóan társul a művészi kreativitás gondozása. A BMW márkaértékei, mint az esztétika és az innováció ugyanúgy meghatározó pillérei a művészetnek is, jelen vannak annak minden területén, így azt gondolom, hogy tökéletesen illeszkednek az Opera által képviselt filozófiához.” – nyilatkozta Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.