A királyi páholy tölgyfaborítású fogadóterme meggyszínű selyemkárpitjáról kapta nevét.
A padlót tölgyfamozaik díszíti, míg a mennyezet alatti részen stukkórelief fut körbe. A falak és a mennyezet kazettáit Than Mór mitológiai ciklusa ékíti. A Hajnal és az Éj a függőleges falsíkokon foglal helyet. Az előbbin Eósz látható, amint rózsákat hint, az utóbbin Artemiszt figyelhetjük meg íjjal a kezében. A szépséget dicsőítő mennyezeti alkotások egyik szélső darabján a Három grácia alakja található, az összhangzatra való utalásként, míg a másik szélen látható Ámor és Psyché figurája a harmóniát jelképezi. A Parisz ítélete című kompozíció e két alkotás között kapott helyet, így Parisz aranyalmája, amelyet a mitológiai történet szerint a legszebbnek, azaz Aphroditének nyújt át (Héra és Pallasz Athéné ellenében), vizuálisan és eszmei mondanivalóját tekintve is a középpontba kerül.
A szalon eredeti funkciója megmaradt: ma is magas rangú személyek fogadására szolgál vagy az operaélet legnagyobbjai (például Plácido Domingo, Renée Fleming, Iréne Theorin) találkozhatnak a sajtó képviselőivel, hogy beszélgessenek az újságírókkal, és exkluzív interjút adjanak a magyar orgánumoknak.