Tovább a tartalomhoz

2021. február 5-én két fiatal énekes, Nagy Zsófia és Ninh Duc Hoang Long válogattak kedvenc áriáikból. Műsorukban Mozart, Donizetti, Puccini, Massenet és Verdi operáinak népszerű részleteit hallhatták az érdeklődők. A közvetítés 20:00 órától volt látható a Facebookon és az Origón.

Nagy Zsófia szoprán énekesnő tizenegy éves korától az Opera Gyermekkarában énekelt, így a műfajjal nagyon fiatalon megismerkedhetett. Rajongása az opera iránt ekkor kezdődött, tanulmányait a zenei pályán folytatta. Operaének-művészként 2017-ben végzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Az Operaházban többek között a Jancsi és Juliska, a Carmen és A varázsfuvola című operákban láthatta a közönség, de részt vett az intézmény székelyföldi Szerelmi bájital-turnéján, valamint a Fantasio / Fortunio című kortárs operák itáliai bemutatóján. 

A vietnámi születésű tenor, Ninh Duc Hoang Long számos verseny győztese, 2016-ban és 2018-ban első helyezést ért el a Simándy József Nemzetközi Énekversenyen, 2019-ben pedig a Lehár Ferenc Nemzetközi Operettversenyen. A magyarul is tökéletesen beszélő művész még egyetemi hallgatóként a 2019-es erdélyi Gördülő Kárpát-Haza Operatúrán énekelte Nemorino szerepét (Szerelmi bájital) Miklósa Erika partnereként. Mesterdiplomáját opera szakon 2020-ban szerezte meg. 

Az est művészeti vezetője: Kovács Mária Anna
Műsorvezető: Mona Dániel
Zongorán közreműködött: Zsoldos Bálint

„Fiatalon ezek a szerepek testhezállók” – interjú Ninh Duc Hoang Longgal és Nagy Zsófiával

Mozart, Donizetti, Massenet, Verdi és Puccini ifjú szerelmes hőseinek és hősnőinek szerepeiből idéz a 2021. február 5-i Maszkabál két énekese. Az Opera Facebook-oldalán 20:00 órától látható koncert előtt Ninh Duc Hoang Long és Nagy Zsófia meséltek korábbi közös fellépéseikről, a műsorválasztásról és az elmúlt hónapok okozta kihívásokról is.

Milyen produkcióban dolgoztak korábban közösen?

Ninh Duc Hoang Long: Az első produkcióm az Operával a Szerelmi bájital 2019-es, második erdélyi turnéja volt, ahol én Nemorinót, Zsófi pedig Giannettát énekelte. Bár elértő szereposztásokban énekeltünk, a próbafolyamat és a turnéélmény mégis közös volt. Látásból már korábban is ismertük egymást, nagyon kedves kolléga.

Nagy Zsófia: Igen, emellett rendszeresen léptünk fel az OperaTour operaházi vezetéseihez kapcsolódó kis műsorban is, amíg erre volt lehetőség. Az egyetemre is egy időben jártunk, bár ott még nem énekeltünk együtt, de amióta bekerült az Operába, rendszeresen dolgozunk közösen. Nagyon szeretek vele dolgozni, gyönyörű a hangja és a személyiségünk is passzol egymáshoz.

Verdi Falstaffjából éneklik el közösen Annuska és Fenton duettjét, miért erre a részletre esett a választásuk?

NDHL: Viszonylag ritkán hangzik el az duett koncertszámként, pedig nagyon szép dallam, és jellemző Verdire. A próbán is nagyon szerettük, csak a duetthez tartozó csók helyett csak puszi volt a COVID-miatt. (nevet) Szeretem Verdit, a szerepei igazi kihívást jelentenek a tenorok számára. A Traviatából Alfredo vagy a Falstaff Fentonja viszonylag könnyebb, utóbbit, ha a járvány engedi, áprilisban éneklem az Erkel Színházban.

NZs: Remélem, hogy a későbbiekben nekem is lesz alkalmam Annuskát énekelni színpadon, ez a fiatal szerelmes lány nagyon szimpatikus és alkatilag is én vagyok. Nagyon szeretem ezt a darabot, tudtam, hogy Longi ki van írva Fentonra, úgyhogy gondoltuk, hogy ez jó felvezetés lesz.

Milyen szempontok alapján válogatták a műsorukat?

NZs: Mozart és Puccini zenéje is nagyon közel áll hozzám. Despinát fiatalon és idősen is lehet hitelesen énekelni, úgy érzem, karakterben és hangilag is jól fekszik nekem. Zerlina is nagyon tetszik mint személyiség, és mint énekelnivaló. Puccini és Manon szerepszerűen még nagyon korai lenne, ahhoz érnem kell, de egy ária erejéig szerettem volna kipróbálni.

NDHL: Donizettitől két művet is választottam, A Lammermoori Luciából Edgardo, a Don Pasqualéból pedig Ernesto áriáját. Fiatalon ezek a szerepek testhezállók, a mesterem, Kiss-B. Atilla is ezt javasolta. A drámai, nehéz szerepeknek még nincs itt az ideje. Donizetti zenéje ugyanakkor szép, jól énekelhető, és bár nem drámai szerep, a dráma ott van a zenében, különösen a Lammermoori Lucia esetében. Massenet-től Werther áriáját azért választottam, mert korábban egy meghallgatáson az ügynök javasolta, hogy próbálkozzam a francia repertoárral, mert úgy gondolja, az ugyancsak jó lehet nekem. Ekkor tanultam meg néhány áriát, amik közül a Werthert szeretem a legjobban. Nem hosszú, viszont sok feladat van benne, és zeneileg is szép részlet.

Hogyan élik meg a jelenlegi járványidőszakot?

NZs: Nagy szerencsém volt, mert júliustól decemberig folyamatosan több produkcióban is dolgoztam egyszerre. Ez nagy segítséget jelentett, mert mikor először bezártak a színházak, lelkileg nagyon megviselt, hogy nem tudunk dolgozni. Most volt egy egyhónapos szünetem a MaszkaBál előtt, de ez pont jól alakult így.

NDHL: Ez az időszak a művészeknek is nehéz. Nem is tudom, hány koncertem maradt el. Most már nagyon hiányzik a közönség, az az érzés, hogy előttük lépek fel és az igazi taps. De jó, hogy most több opera is átállt a közvetítésekre, mert azok is láthatnak minket, akik nem jutnak el színházba, aztán ha vége lesz a pandémiának, remélem, a régi nézők is újra fognak járni előadásokra. Nekem most az elmúlt két hét elég sűrű volt, mert a múlt héten mutattuk be Hubay A cremonai hegedűs című operáját, amiben Sandrót énekeltem, ebből most lemezt is felveszünk, ezzel párhuzamosan vettem most részt a MaszkaBál koncertjében is.

Műsor:

Mozart: Così fan tutte – Despina áriája az I. felvonásból („In uomini, in soldati”) – Nagy Zsófia
Donizetti: Lammermoori Lucia – Edgardo áriája a III. felvonásból („Tombe degli avi miei”) – Ninh Duc Hoang Long
Mozart: Don Giovanni – Zerlina áriája az I. felvonásból („Batti, batti, o bel Masetto”) – Nagy Zsófia
Donizetti: Don Pasquale – Ernesto szerenádja a III. felvonásból („Com'e gentil”) – Ninh Duc Hoang Long
Puccini: Manon Lescaut – Manon áriája a II. felvonásból („In quelle trine morbide”) – Nagy Zsófia
Massenet: Werther – Werther áriája a III. felvonásból („Pourquoi me réveiller?”) – Ninh Duc Hoang Long
Brahms: b-moll intermezzo, Op. 117, No. 2 – Zsoldos Bálint
Verdi: Falstaff – Annuska és Fenton kettőse az I. felvonásból („Labbra di foco”) – Nagy Zsófia és Ninh Duc Hoang Long

A közvetítés visszanézhető ITT.

Fotó: Rákossy Péter