Tovább a tartalomhoz

Sebastian Lang-Lessing nemzetközi karrierjét Gerd Albrecht asszisztenseként kezdte a hamburgi Staatsoperben. 1993-ban mentora, Götz Friedrich hozta a Deutsche Oper Berlinhez mint az akkori legfiatalabb vezető karmestert. Mindössze 24 évesen megkapta az áhított Fricsay Ferenc-díjat. Lang-Lessing ma sikeres és elismert nemzetközi művész, aki rendszeresen vezényel Párizs, Hamburg, San Francisco, Los Angeles, Washington, Oslo, Koppenhága, Stockholm, Seattle, Vancouver, Sydney, Tokió, Szöul és Fokváros operaházaiban. A Nancy-i Szimfonikus és Lírai Zenekar és a Nancy-i Opera vezető karmestere volt, amely az ő vezetésével fejlődött Észak-Franciaország legjelentősebb operaházává, a Lotharingiai Nemzeti Operává. A Tasmániai Szimfonikus Zenekart is vezette, amellyel számos, többszörösen díjazott albumot vett fel, és tíz év alatt a San Antoniói Szimfonikus Zenekarnál is letette névjegyét, amelynek később tiszteletbeli igazgatójává nevezték ki. Sebastian Lang-Lessing 2020-tól a Koreai Nemzeti Opera zeneigazgatója, ahol 2018 óta több sikeres produkciót vezetett, legutóbb a Fidelio új produkcióját Kevork Mourad vizuális művésszel közösen.

A 2021/22-es évadban Sebastian Lang-Lessing a Koreai Nemzeti Opera produkciói mellett többek között a koppenhágai Tivoli, a Liechtensteini Szimfonikus Zenekar, a Malmői Szimfonikus Zenekar és a Brandenburgi Állami Zenekar Frankfurt (Oder) vendégkarmestereként tevékenykedik. A Magyar Állami Operaházban Johann Sebastian Bach Máté-passiójának Felix Mendelssohn-féle változatát vezényli. San Antonióban különböző projektekben tiszteletbeli karmesterként működik közre, folytatva a szoros együttműködést az ottani zenekarral, a texasi képzőművészet iránti elkötelezettsége jegyében.

Az elmúlt évadok fénypontjai közé tartozik Trisztán/Elgar-rendezésének előadása Várdai István csellistával és a Magyar Nemzeti Filharmonikusokkal Budapesten, a koppenhágai Tivoli Fesztivál zárókoncertjei Renée Fleminggel, valamint visszatérése Szöulba a Sámson és Delila és a La Traviata új produkciójával. Ő dirigált az ikonikus oslói operaház megnyitóján, és Párizsban együtt dolgozott Maurice Béjart-ral Ludwig van Beethoven 9. szimfóniájának látványos interpretációján, amellyel később Japánban is turnézott. Lang-Lessing vezényelte Richard Strauss  A rózsalovag című operájának, első kínai előadását a pekingi NCPA-ban, valamint számos koncertet és mesterkurzust is vezetett.

2020-ban, a koronajárvány idején indította el a "VirtuMasterClass" online platformot hangszeres és vokális mesterkurzusok számára, ahol neves szólisták és érdeklődő diákok léphetnek kapcsolatba egymással a világ minden tájáról. Sebastian Lang-Lessing többek között Johannes Moser és Alban Gerhardt csellistákat, Vadim Gluzman hegedűművészt és Alessio Bax zongoraművészt tudta megnyerni ehhez a projekthez.

Sebastian Lang-Lessing igazi kozmopolita. Öt nyelven beszél folyékonyan, szeret utazni, és öt kontinensen rendelkezik zenei rendezői címmel. Az oktatási projektekben a klasszikus zene jövője és széles körben történő népszerűsítése mellett kötelezte el magát. Barátsága olyan zeneszerzőkkel, mint Detlev Glanert, Brett Dean és Stewart Copeland, számos új felkérést és bemutatót eredményezett.

Lang-Lessing vezetése alatt olyan művészek váltak a San Antóniói Szimfonikusok rendszeres vendégeivé, mint Yo-Yo Ma, Emanuel Ax, Joshua Bell, Olga Kern, Susan Graham, Kirill Gerstein, Lynn Harrell, Lang Lang és Augustin Hadelich. Sokukkal régóta tartó művész-barátság fűzi össze. Szoros zenei kapcsolatot ápol Renée Fleming énekesnővel is, akivel 2012-ben a londoni Philharmonia Orchestra közreműködésével jelentette meg a "Guilty Pleasures" (DECCA) című albumot, amely áriák és dalok széles repertoárjából merít.

Sebastian Lang-Lessing