Anna-Marie Holmes balettművészként és tanárként öt kontinens több mint harminc országában fordult meg. A kanadai születésű művész Heino Heyden, Lydia Karpova és Wayne Shaw keze alatt tanult, majd Londonban Audrey de Vos és Errol Addison tanítványa lett, emellett a Royal Conservatory of Music zongora szakán is szerzett diplomát. New Yorkban Felia Dubrovskánál folytatta balett-tanulmányait, majd Szentpéterváron Natalia Dudinszkajánál, Alexander I. Puskinnál és Alla Shelestnél tanult a Kirov Balettben (ma: Mariinszkij Balett). Holmes volt az első észak-amerikai, akit a Kirov Balett oroszországi fellépésekre hívott. Fellépett továbbá többek között a Londoni Fesztivál Balett, a Skót Balett, a Berlini Állami Operaház, a Holland Nemzeti Balett, a Les Grands Ballets Canadiens de Montréal, a Chicago International Ballet, a Ruth Page Ballet, a Royal Winnipeg Ballet és más társulatok előadásaiban. Olyan koreográfusok készítettek neki darabokat, mint Brian MacDonald, Agnes de Mille, Ruth Page, Juan Corelli vagy Peter Darrell. Holmes Portugáliában megalapította a Costa do Sol Nemzetközi Táncakadémiát, melynek egyik művészeti vezetője is volt. Holmes színpadra állította A diótörőt, a Hamupipőkét, a Hattyúk tavát, a Csipkerózsikát, a Paquitát és más nagy klasszikusokat a Tennessee Fesztiválbalett társművészeti vezetőjeként. Anna-Marie Holmes az orosz klasszikusok interpretációjáról ismert, e munkái többek között Lisszabon, Oslo, Helsinki, Antwerpen, Nápoly, Firenze, New York és Tokió közönségét hódították meg. Számos amerikai társulat kérésére tanította be és állította színre a klasszikus darabokat, így a Dance Theater of Harlem vagy az American Ballet Theatre számára. A kalóz általa koreografált előadását a PBS Great Performances sorozatában mutatták be, ahol a produkció Emmy-díjat kapott. Amellett, hogy A kalózt az ABT számára évről évre felújítja, az utóbbi három évben a darabot bemutatta Uruguay-ban, Julio Bocca társulatánál, és Argentínában, ahol a Buenos Aires-i Teatro Colónban új produkcióként vitte színre. Holmes 1985-ben csatlakozott a Boston Ballet társulatához, 1997-ben művészeti vezetője lett, emellett a Boston Ballet Center for Dance Education dékánjává is kinevezték. A Boston Balletnél töltött idő alatt számos balettet állított színpadra, így a Giselle-t, a Don Quijotét, A bajadért, A hattyúk tavát vagy a Csipkerózsikát. Holmes a jacksoni School of International Ballet Competition művészeti vezetője volt 1990–1994 között. 1997-ben megkapta a Dance Magazine díját a műfajért végzett különleges és hosszan tartó tevékenységéért. Anna-Marie Holmes volt az első, akit a North Carolina School of the Arts egyetem a Rudolf Nureyev professzúrával tüntetett ki.