Az ororsz mezzo-szoprán Elena Maximova a moszkvai Csajkovszkij Konzervatóriumban tanult énekelni. Ezután csatlakozott a Stanislavsky és Nemirovich- Danchenko Zenei Színházhoz, ahol többek között Rosina (A Sevilla-i borbély), Isabella (Olasz nő Algírban), Carmen, Olga (Anyegin), Siebel (Faust), Nicklausse (Hoffmann meséi), Charlotte (Werther), Polina (A pikk dáma), Suzuki (Pillangókisasszony) és Orlofsky herceg szerepét énekelte. 2005-ben debütált a Bajor Nemzeti Operaházban Maddalenaként (Rigoletto), majd visszatért elénekelni Federica (Luisa Miller), Carmen, Olga és Suzuki szerepét. A Bécsi Állami Operaházban Carmen, Maddalena, Eboli (Don Carlos), Cherubino, Rosina, Angelina (Hamupipőke), Isabela, Marfa (Hovanscsina), Olga Polina, Blanche (A Játékos), Orlofsky herceg, Suzuki és Charlotte szerepét formálta meg. A Covent Gardenben Olga és Carmen volt, a Metropolitanben Olga, Giulietta (Hoffmann meséi) és Polina, a Milanoi Scalaban pedig Carmen, Orlofsky herceg és Polina.
Maximova egyéb elfoglaltságai közt énekelt Carment a Berlini Staatoperben, a Drezdai Semperoperben, Firenzében, Velencében, Palermoban, a New National Theatre Tokyoban, Tel Avivban, Prágában és Maszkatban. Ebolit énekelt a Finn Nemzeti Operában, a Szentpétervári Mariinszky Színházban és a Drezdai Semperoperben, Maddalenát a Párizsi Operában és a Berlini Staatoperben, Dalilát (Sámson és Delila), Marguérite-t (Faust elkárhozása) és Leonorát (La Favorita) a Szent Gallen Fesztiválon, Preziosillát (A végzet hatalma) Firenzében, a Drezdai Semperoperben, a Zürich-i Operaházban, a Deutsche Oper Berlinben, Charlotteot a New National Theatre Tokyoban és Sidneyben, Olgát és Polinát Lyonban, Olgát Amsterdamban, Polinát a Római Operában, Dulcineát (Don Quichotte) Sysdneyben, Jelena Bezuhova (Háború és béke) Genovában, Marchesa Melibea (A reimsi utazás) Polinát Bolsojban, Fredericát Hambrugban és Fenenát (Nabucco) a Madridi Teatro Realban.