bariton
Franco Pomponi a barcelonai Gran Teatro del Liceu színpadán mutatkozott be Európában a Hamlet címszerepében. A dán herceg megformálása jelentős kritikai és közönségsikert hozott neki, a szerepet legutóbb 2010-ben a marseille-i Operaház színpadán énekelte. 2010-ben a Don Giovanni címszerepében mutatkozott be nagy sikerrel a moszkvai Bolsoj Opera színpadán, majd Zurga (Gyöngyhalászok) következett az Opernhaus Zürichben. A Carnegie Hallban Mahler Nyolcadik szimfóniájának bariton szólistájaként lépett fel Christoph Eschenbach vezénylete alatt a Philadelphia Orchestra mellett, a szerepet később Párizsban az Orchestre de Paris mellett is énekelte. Nick Shadow-t (A kéjenc útja) énekelte a palermói Teatro Massimóban, Fordot (Falstaff) a Santa Féi Operában és a The Canadian Opera Company előadásában, majd Hérode (Massenet: Herodiade) szerepét a Dorset Opera felkérésére. A Don Giovanni címszerepét énekelte a montpellier-i Opéra Nationale új produkciójában (melyet a Radio France is közvetített), Golaud-t (Pelléas és Mélisande) a Nationale Reisopera, Luna grófot (A trubadúr) az Austin Lyric Opera előadáásban. Placido Domingo oldalán lépett fel a párizsi Châtelet Cyrano de Bergerac-előadásának címszerepében, továbbá Guglielmót énekelte David McVicar ünnepelt Cosi Fan Tutte-rendezésében, melyet a strasbourg-i L'Opéra National du Rhin mutatott be. A New York-i Metropolitan Operában volt Schaunard (Bohémélet), Dominik gróf (Arabella) Renée Fleming oldalán, továbbá Presto (Teiresziász emlői) James Levine vezénylete alatt. A Lyric Opera of Chicago színpadán Malatestát (Don Pasquale) énekelt, továbbá Germont-t (Traviata) a Grant Park Zenei Fesztiválon. Énekelte Escamillót (Carmen) több operaszínpadon: New York City Opera, Los Angeles Opera, Dorset Opera, Toulon Opera. Pomponi legújabb szerepei között találjuk Nixont (Nixon Kínában) a San Diegói Operában, Nick Shadow-t a Metropolitan Operában, a Sweeney Todd címszerepét a Châtelet-ban, továbbá Gessler (Rossini: Tell Vilmos) a Grand-Théatre de Geneve előadásában.