2013-tól 2019-ig az Orchestre Dijon Bourgogne zeneigazgatójaként, ezzel párhuzamosan 2014-től 2020-ig a Savaria Szimfonikus Zenekar vezető karmestereként volt aktív. 2019-ben választották meg a Liège-i Királyi Filharmonikus Zenekar (Orchestre Philharmonique Royal de Liège) zeneigazgatójának, az együttes történetében a legfiatalabbként és első magyarként. A zenekar Belgium legnagyobb, egyben Vallónia egyetlen szimfonikus zenekara. Az együttes rendszeresen fellép a világ jelentős koncerttermeiben. Madaras a frankofón repertoár mellett nagy hangsúlyt fektet Liège-ben a közép-európai, azon belül is a magyar repertoár népszerűsítésére: jelenleg Dohnányi összes zenekari művét rögzítik egy 4 CD-ből álló sorozaton a párizsi Alpha Records gondozásában (megjelenés 2024-ben), valamit Liszt nagy volumenű zenekari műveit a skandináv BIS Records kiadásában. Első szerződését 2022-ben újabb három évvel meghosszabbították, így 2025-ig az együttes élén marad.
Budapest összes zenekarát vezényelte vendégkarmesterként, ezek közül is kiemelkedik az utóbbi évek szoros kapcsolata a Nemzeti Filharmonikus Zenekarral, a Budapesti Fesztiválzenekarral, a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarával és a Magyar Állami Operaházzal. Magyarországon kívül az utóbbi évtizedben 30 ország több, mint 120 együttesét vezényelte, és fellép rendszeresen olyan hangversenytermekben, mint az amszerdami Concertgebouw, a londoni Royal Festival Hall és Barbican, a párizsi Philharmonie és Cité de la Musique, a tokiói Suntory Hall vagy a Milánói Scala. Vendégkarmesterként rendszeresen koncertezik a világ olyan élvonalbeli együtteseivel, mint a Londoni Filharmonikusok, a BBC valamennyi zenekara, a londoni Philharmonia Orchestra, a manchesteri Hallé vagy a City of Birmingham Symphony Orchestra, a zürichi Tonhalle, valamint a tokiói NHK és Metropolitan szimfonikus zenekarok.
Munkásságának az operakarmesterség is szerves része. 2013-ban a londoni English National Operában debütált, majd fellépett az amszterdami De Nationale Opera, a brüsszeli La Monnaie, a svájci Grand Théâtre de Genève és a franciaországi Opèra de Dijon társulatai élén is. A Magyar Állami Operaházban egy évtizede visszatérő vendég, ahol A varázsfuvola, A Figaro házassága, a Traviata, a Bohémélet és az Otello előadásai mellett Mahler VIII. szimfóniáját is vezényelte.
Repertoárja széles bázison nyugszik, de nagy hangsúlyt fektet arra, hogy lehetőleg minden külföldi hangversenyén magyar szerzők műveit is műsorra tűzze. Bartók, Liszt, Dohnányi és Kodály számos művét vette fel a BBC és a Bayerische Rundfunk rádióknak, illetve vezényelte nagy sikerrel a világ minden táján. Munkásságának fontos része a kortárs zene interpretálása: olyan neves zeneszerzőkkel működött együtt személyesen, mint George Benjamin, Eötvös Péter, Kurtág György, Tristan Murail, Helmut Lachenmann és Pierre Boulez – utóbbinak három nyáron át asszisztense volt a luzerni Fesztiválakadémián. Több mint száz, 1960 után íródott művet mutatott be, vezényelt vagy rögzített.