Pál Tamás a mai magyar karmester generáció kiemelkedő személyisége. Neve jól cseng a világ hangversenytermeiben, de különösen operaházaiban, hiszen a nagy tapasztalatú dirigens Ausztrália kivételével minden kontinensen bizonyította rendkívüli képességeit a zenedrámák megszólaltatásában. Párját ritkító zenei műveltsége, a műfaj iránti érzékenysége és zenepedagógiai képességei a magyar operajátszás doyenjévé tették a nagy múltú karmestert. Kiváló és sokoldalú zenei szakember, munkáját nemcsak alázattal, de az újdonságra, a fejlődésre mindig nyitottan végzi.
Pályáját Budapesten kezdte, de igazán Szegeden bontakoztatta ki. Nagy ívű nemzetközi karrierje is innen indult, s tapasztalatait ebben a városban kamatoztatva tette Szegedet az operaélet ismert, megbecsült centrumává.
Rendszeres magyarországi elkötelezettségei mellett a világ számos pontjára hívták dirigálni. Olaszország és Franciaország több nagyvárosában éppúgy sikerrel szerepelt, mint Limában, Portlandben vagy épp Caracasban.
Pályafutása során vezényelte a teljes olasz operarepertoárt, méltán tekintik az olasz bel canto elmélyült szakértőjének. A méltán népszerű és világhírű művek interpretálása mellett ugyanakkor Pál Tamás aktívan részt vett az operai repertoár szélesítésében. Jelentős művek újrafelfedezése fűződik nevéhez, s ezek közül nem egy – így Salieri Falstaff-ja, Cimarosa Il Pittore Parigino-ja, Liszt Don Sanche-a – a nemzetközi műsorrend élő részévé vált.
Számos jelentős és színvonalas koncert- és operafelvétel elkészítésében működött közre karmesterként. A felvételek olyan jó nevű zenei kiadóknál jelentek meg, mint a Warner Music, vagy a klasszikus felvételek egyik nagy kiadója a Naxos, illetve a minőségéről európai szinten is elismert Hungaroton.
Több éves tanári működése során, a budapesti Zeneakadémián korrepetitorok és énekesek generációit nevelte, jelenleg pedig a Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Karának operaénekes növendékeivel foglalkozik. Tudását és tehetségét az utóbbi időben operaprodukciók rendezőjeként is kamatoztatja.