Rareş Zaharia az utóbbi években generációja egyik legizgalmasabb operarendezőjeként szerzett magának nevet. Előadásainak szépségét és komplexitását a kritikusok gyakorta hasonlítják Robert Wilson, Pina Bausch, illetve mentora, Silviu Purcărete produkcióihoz. Művészcsaládba született, zongorázni és énekelni tanult, emellett művészettörténeti tanulmányokat folytatott, és Párizsban telepedett le. Itt ismerte fel és fejlesztette az operarendezés iránti szenvedélyét. Olyan jelentős rendezők mellett dolgozott asszisztensként, mint Irina Brook (a párizsi Théâtre des Champs Elysées Giulio Cesare produkciójában) vagy Petrika Ionesco (a liege-i Opéra Royal de Wallonie A bolygó hollandi előadásában). Silviu Purcărete asszisztenseként a következő előadásokban dolgozott: a Kolozsvári Állami Magyar Színházban a Gianni Schicchi, a Craiovai Marin Sorescu Nemzeti Színházban a Szeget szeggel, a Glyndebourne-i Operafesztiválon Eötvös Pétertől A szerelemről és más démonokról, a nancyi Lotaringiai Nemzeti Operában Leonardo da Vincitől az Artaserse, a Buenos Aires-i Teatro Colónban Rahmanyinovtól az Aleko és a Francesca da Rimini. Purcărete őt bízta meg a nagy európai színházakban saját produkciói újbóli színpadra állításával (A szerelemről és más démonokról strasbourgi és kölni, az Artaserse versailles-i, illetve az Aleko és a Francesca da Rimini nancyi színrevitelével). Rareş Zahariát rendezőként két egymást követő évben meghívták az Aix-en-provence-i Fesztivál Akadémiájára, emellett a müncheni August Everding Színházi Akadémiára (Ambroise Thomas Hamletje alapján készülő projektre), és a Veronai Opera Akadémiára (Mascagni Isabeau-jából készült munkával). Önálló rendezőként a Bukaresti Nemzeti Operában a Don Pasqualéval debütált. Megrendezte Gianluca Verlingieri Mandragoláját (aminek librettóját is ő írta) az Aix-en-provence-i Fesztivál Akadémiáján, az Otellót a Craiovai Operában, a párizsi Temple du Luxembourg-ban a Hamlet-töredékeket (Thomas operájának félig szcenírozott változatát), Eötvös Pétertől a Lady Sarashinát a lisszaboni Teatro Sao Luizban, továbbá a Craiovai Román Operában a Don Carlost és Johann Strausstól a Bécsi vért. Az Otello színreviteléért a londoni Elena Teodorini Művészeti és Tudományos Akadémia kiválósági díját kapta. 2014-ben az Aix-en-provence-i Fesztiválon a Monteverdi-madrigálokhoz készített rendezői koncepciójával második díjat nyert.