Tovább a tartalomhoz

A svájci születésű, magyar gyökerekkel rendelkező karmester ütőhangszeren, zeneszerzést és karmesterséget tanult, 1997-ben elnyerte a Lausanne-i Kamarazenekar fiatal zeneszerzők számára kiírt verseny első helyezését. 2014 óta a Theatre Basel balettkarmestere, ahol olyan koreográfusokkal dolgozott együtt különböző produkciókban, mint Stephan Thoss, Stijn Celis, Johan Inger, Pontus Lidberg, Jeroen Verbruggen és Richard Wherlock. Szintén Bázelben 17 egymást követő évben vezényelte a hagyományos szilveszteri hangversenyt.

Rendszeres vendégkarmestere a drezdai Semperopernek, és számos szimfonikus zenekar, köztük a Würtembergi Filharmonikusok, a Bázeli Szimfonikusok, a Berni Szimfonikus Zenekar, a Ciprusi Szimfonikus Zenekar, az uruguayi Montevideo Szimfonikusok élén is állt, Magyarországon pedig vezényelte Szeged, Miskolc és Szombathelyi szimfonikus zenekarait, de volt vendégkarmester a Magyar Rádió Zenekaránál és a Pécsi Pannon Filharmonikusoknál is. 2019 óta visszatérő vendég a Magyar Állami Operaházban, ahol a nagy klasszikus balettek – A diótörő, Don Quijote, Giselle – mellett olyan kortárs alkotásokat is dirigált, mint A Pygmalion-hatás.

Herzog a balett mellett szívesen foglalkozik a spanyol zenével, különösen közel áll hozzá a zarzuela repertoár.
Thomas Herzog