Blog

Caruso

Csillogószeműek

A prágai szünet nélkül másfél órában előadott Katja Kabanova után az ember irigykedve gondolt II. József császárra, aki anno annyira kedvét lelte Cimarosa Titkos házasságának bécsi ősbemutatójában, hogy azon melegében megismételtette a premiert. Janáček különös érzékenységű operája ritka erős energiákat mozgatott meg a Nemzeti Színházban. …

Caruso

Karaktertenor feketén, fehéren

Napjainkban divat lett belekapaszkodni minden létező és nem létező évfordulóba. A közösségi média megállíthatatlanul ontja a „137 éve született…” vagy „52 éve hunyt el” és hasonló címkékkel ellátott bejegyzéseket – teljesen devalválva a fontos és jeles alkalmakat. Olykor ugyanis érdemes valóban megállnunk egy-egy „évfordulós stoptábla” …

Caruso

A titokzatos Reich-ügy, avagy eltussolt „meleg-botrány” az Operában

Hivatalosan „Reich-ügy” sohasem létezett, sőt, bizonyára maguk az érintettek lennének a legjobban megdöbbenve azon, hogy több mint százharminc évvel a történtek után bárki számára hozzáférhető és érdekes lehet az a közjegyzői okirat, amely a nyomozás alapját képezi, s melyből ma – egy egészen más világban …

Caruso

Tíz kép – A Kozma utcai temető III.

Az elmúlásról mindig különösen drámai képet festenek az izraelita temetők, melyekben a valaha megváltott sírok nem kerülnek felszámolásra. Így azokért a végső nyughelyekért, amelyeket évtizedek óta nem látogatnak, változó kimenetelű küzdelmet folytat a temetőgondnokság a természettel. Olykor sikerül egyes parcellákat kiszabadítani a fák, bokrok és …

TáncBlog

Lábujjhegyen: zene vagy tánc, vagy zene és tánc?

Hogyan reformálta meg két rivális táncosnő a balettet a 18. század elején? Miért biztosított a kor viszonyaihoz képest nagy szabadságot a női előadóknak a színházi karrier? Mindezt megtudhatja az, aki meghallgatja a Lábujjhegyen sorozat második előadását. A kép illusztráció: Darren Aronofsky The Black Swan c. …

TáncBlog

"Magabiztosabb lettem táncosként és nőként is" - Vetsera Mária szerepében mutatkozott be az operaházi együttes új principálja

Tizenegy évnyi tanulás és két évnyi táncpedagógiai képzés után, évtizedes színpadi tapasztalattal a háta mögött érkezett Magyarországra Yakovleva Maria, hogy a Magyar Nemzeti Balett principáljaként is bizonyítson. A Mayerling próbáinak idején interjúztunk, most az Opera Café készített vele riportot. Fotó: Rákossy Péter/ Magyar Állami Operaház